vrijdag 19 november 2010


SPOETNIK EN KOLENKIT
Wil je weten of iemand van jouw generatie is dan kun je daar met een paar trefwoorden achter komen. Bij mij hoort bijvoorbeeld de Spoetnik: een schuimig drankje dat je maakte van koffiemelk suiker en Cola, exota: een koolzuurhoudende frisdrank verkrijgbaar in 3 kleuren in beugelfles, later uit de handel genomen vanwege explosiegevaar, de Zeppelin (een sigaarvormig luchtschip dat ik zelf heb gezien) èn de kolenkit. Als ik mijn ogen dicht doe hoor ik het geluid van het poken in het vuur in de kolenkachel. Mooi ding trouwens, die kolenkit.

5 opmerkingen:

  1. Ja, die exota. Heeft Marcel van Dam daar niet zijn 'buckler-actie' tegen gevoerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En als je een kolenkit had, dat weet je ook wat Micraruitjes zijn...

    groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, en wat dacht je van bakeliet..

    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En wij hadden op de slaapkamer een Tomado boekenrekje: zwart met rood.

    groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook zo'n gek rekje voor de jampot en de pindakaas?

    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen