woensdag 18 september 2013

baanbrekende vrouwen in de kunst

Berthe Morisot




"Niemand vertegenwoordigt het impressionisme
 met meer talent
 en met meer autoriteit
 dan Berthe Morisot"

Dat zijn de woorden die kunstcriticus Gustave Geffroy in 1881 schreef. Geffroy hoorde tot de groep critici die zich vanaf het begin positief uitliet over het impressionisme. 



Iedereen kent Monet, Manet, velen kennen Pissarro en Sisley, maar wie kent het prachtige werk  Berthe Morisot en Mary Cassatt?
Ik ga ze in het komende winterseizoen in mijn 
teken en schilderlessen, en in mijn blog regelmatig onder de aandacht brengen.



2 opmerkingen:

  1. dat vind ik heel fijn, wat ik tot nu toe heb gezien van deze dames spreekt me zeer aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan er wel een hele winter mee vullen!
    Morgen meer...

    BeantwoordenVerwijderen